loading...
شهر بازی
Admin بازدید : 25 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (2)

زمانی سوالاتی برایمان به وجود می آید. این سوالات لازمه کشف حقیقت و داستان یک شوتر اول شخص MILITARY است. حال این سوال و این دغدغه را اکثر منتقدان و بازیبازان دنیای گیم هر سال پشت سر هم تکرار میکنند. سوالی که همیشه با آگاه سازی داستان و فضایی که شرکت سازنده ارائه میدهد کامل میشود. اما شرکت بزرگ اکتیویژن واقع در شهرک سانتا مونیکا لس آنجلس به همراه استودیو موفق TREYARCH برای بار نهم دست به عنوانی دیگر از سری موفق Call Of Duty زده است.اما این معرفی با تعجب بسیاری از منتقدان و گیمرها روبرو شد. همراه با تایید این نسخه از سوی اکتیوژن داستان و محیط های بازی تا حدودی لو رفت. داستان بازی به آینده ای دور خواهد رفت. جنگ افزار ها حالتی رباتیک به خود گرفته است. تانک ها سوار بر باتری هستند تا سوار بر سوخت فسیلی. ربات ها مهم ترین دستاورد جنگی هستند و برای هر قشر جنگی خطرناک هستند. پس از گذشت چندین ماه این بازی عرضه شده و حال باید تحلیل و تفسیری از این بازی را انجام داد تا بفهمیم چه در هسته این بازی گنجانده شده است.

 

 

در ادامه دنبال کنید

Admin بازدید : 17 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

وقتی یک سری بازی بسیار بزرگ را در دست دارید که میلیون ها دلار درآمد را به همراه می آورند، ماندن در اوج کیفیت و نوآوری بسیار سخت است. اکثر بازیسازان، زمانی که با چنین بازی هایی مواجه می شوند، دیگر در آن تغییراتی ایجاد نمی کنند و بیشتر از همان المان هایی استفاده می کنند که در نسخه های قبلی دیده شده بودند. تغییرات بزرگ در بازی های Blockbuster یک ریسک بسیار بزرگ است. برای اینکه بتوان در این بازی ها تغییرات قابل ملاحظه ای به وجود آورد، باید ساعت ها تحقیق و جستجو و اطلاعات را آنالیز کرد. کمپانی Rockstar از سال 2001 توانست یکی نام آشناترین بازی های Blockbuster دنیا را تولید کند.

 

 در  ادامه دنیال کنید

Admin بازدید : 18 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

با هر دموی جدیدی که از Metal Gear Rising: Revengeance منتشر می شود، استودیوی PlatinumGames نکات تازه ای را به نمایش درمی آورد که از بخش های مهم بازی نیز به شمار می روند. در E3 آن ها سیستم برش های معروف این بازی را به نشان دادند و گفتند که چیزی جلودار شمشیر رایدن (Raiden) نیست! این استودیو با آن نمایش اعلام کرد که MGR به نوعی با ساخته های قبلی شان فرق دارد و آن ها امضای جدیدی از خود را در این بازی ثبت کرده اند. Revengeance بخشی از دنیای Metal Gear را نمایش می دهد که جادوی بسیار جالبی دارد و تا کنون به آن پرداخته نشده بود.

 

در ادامه بخوانید.

Admin بازدید : 17 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (1)

سری بازی های Halo همیشه چالش برانگیز بوده اند و از سال 2001 که توسط استودیوی Bungie ساخته و راهی بازار شدند، سبک اول-شخص روی کنسول های بازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. اما Halo تنها یک بازی اکشن صرف نبود و با گیم پلی ای بسیار خلاقانه و جذاب، بازیکنان را با جادویی منحصر به فرد روبرو می کرد. قهرمان آن، Master Chief نیز با محبوب تر شدن این عنوان به یکی از شخصیت های افسانه ای دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شد.

مبارزه او با Covenantها را در نسخه های قبلی مشاهده کرده بودیم و او را تا جایی همراهی کردیم که در کهکشانی بی پایان رها شد و سرنوشتش دستخوش آینده ای شد که هنوز مشخص نیست. پس از عرضه Halo: Reach، استودیوی Bungie کار ساخت این بازی را به Microsoft واگذار کرد و خودش همکاری جدیدی را با Activision آغاز کرد. نسخه جدید سری بازی هایHalo  توسط استودیوی تازه تأسیسی به نام 343 Industries ساخته شد که برای اولین ساخته شان، پروژه بسیار سخت و محبوبی را انتخاب کردند. Halo اینبار افراد جدیدی را پیش روی خود می بینید که قصد دارند فصل جدیدی را در دنیای این سری خلق کنند. Halo 4 آمده تا نه تنها یکی از بهترین نسخه های این سری از بازی ها باشد، بلکه آغازگر سه گانه جدیدی باشد که بیش از پیش بازیکنان را به قلب دنیای Halo  می برد.

Admin بازدید : 27 جمعه 19 آبان 1391 نظرات (0)

از نسل بعدی کنسول های بازی، خبرهای زیادی شنیده ایم و می دانیم که بسیاری از استودیوها و کمپانی های بزرگ بازیسازی دنیا، در حال ساخت عناوین جدید خود برای نسل بعد هستند. به همین دلیل ما نگاهی به چند استودیوی بازیسازی انداختیم که برای نسل بعدی کنسول ها در حال ساخت بازی هستند. اطلاعات زیادی درباره بازی های آن ها در دست نیست، اما صحبت های آن ها پیرامون بازی های جدیدشان جالب است.

در ادامه دنبال کنید
Admin بازدید : 15 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

 

سال گذشته بود که استودیوی Insomniac بازی Overstrike را در E3 معرفی کرد که با همکاری EA تولید می کنند. حس غریبی است که بازی ای از این استودیو مشاهده می کنیم که دیگر تنها برای PS3 عرضه نمی شود. بازی Overstrike با یک CG جالب معرفی شد و دیگر خبری از آن به گوش نرسید، اما مدتی پیش این Insomniac اعلام کرد که آن ها در حال ساخت بازی ای به نام Fuse هستند. در حالیکه همه فکر می کردند که این عنوان یک بازی کاملاً جدید است، تد پرایس (Ted Price) رئیس استودیوی Insomniac به این موضوع اشاره کرد که بازی Fuse همان عنوان Overstrike است و نام این بازی به دلیل مسائلی که در جهت نام تجاری آن وجود داشته، تغییر کرده است.

بازی یک عنوان Co-op تیراندازی اول-شخص است و در نگاه کلی دارای المان های آشنای سایر بازی های FPS است، اما با کمی دقت، متوجه می شوید که Fuse نکات جالبی در خودش دارد. بازی توسط گروهی ساخته می شود که سری بازی های Ratchet & Clack و Resistance را راهی بازار کرده اند. تا کنون تصاویر مختلفی از این بازی منتشر شده که زیبا و جالب به نظر می رسند، اما Insomniac به این موضوع اشاره می کند که این تصاویر جهت آشنایی بازیکنان با Fuse منتشر شده و حداقل تا ماه مارچ سال آینده چیزی از کیفیت نهایی بازی مشخص نخواهد شد. آن ها می گویند که در قسمت گرافیک، کارهای زیادی را انجام داده اند، چون آن ها Insomniac هستند و آثار خوبی را تا کنون عرضه کرده اند.

به ادامه بروید

Admin بازدید : 15 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

 

سری بازی های Forza از جمله بازی های بسیار خوب و باکیفیت سبک شبیه ساز رانندگی به شمار می آیند که در این چند ساله توانسته اند به یکی از مدعیان این سبک تبدیل شوند. این سری که به طور معمول هر 2 سال یکبار راهی بازار می شوند، علاقه مندان زیادی دارند. اما امسال شاهد یک سنت شکنی در این سری هستیم و آن هم عرضه بازی Forza Horizon توسط استودیوی PlayGround و Turn 10 است.

به ادامه بروید

Admin بازدید : 17 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

 

امسال سری بازی های Need for Speed بیش از سال های دیگر مورد توجه قرار گرفته اند. دو دلیل برای این کار وجود دارد: یکی اینکه این نسخه با نام Most Wanted عرضه شده و دیگری اینکه استودیوی Criterion Games آن را ساخته است. موفقیت استودیوی Criterion در ساخت Hot Pursuit باعث شده که EA کار ساخت این بازی را نیز به آن ها بدهد تا دوباره شاهد عرضه یک نسخه بسیار خوب دیگر در این سری باشیم.

به ادامه بروید

Admin بازدید : 20 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

 

از جنگ های صلیبی تا قرون وسطا را با سری بازی های Assassin’s Creed پشت سر گذاشتیم. با 2 قهرمان به نام های الطائر (Altair) و اتزیو (Ezio) آشنا شدیم که هر دوی آن ها ماجراهای خاص خودشان را دنبال کردند. این سری از بازی ها که به صورت سالانه راهی بازار می شوند، اکنون توانسته اند طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کنند و با ماجراهای خود بازیکنان را هیجان زده کنند. بعد از عرضه Assassin’s Creed II و نسخه های Spin-off آن، اینبار نوبت به نسخه سوم این سری رسیده است. بازی ای که به گفته Ubisoft کار ساخت آن از 3 سال پیش شروع شده و اکنون ما شاهد نتیجه نهایی آن هستیم.

داستان

بازی از جایی شروع می شود که دزموند مایلز (Desmond Miles) همراه با پدرش ویلیام (William)، ربکا (Rebecca) و شان (Shaun) به کمک Apple غاری را در شهر Boston پیدا می کنند. مکانی که تمام اتفاقات از آنجا شروع می شوند و وقوع رخدادی را پیش بینی می کند که در تاریخ 21 دسامبر 2012 رخ می دهد! اما دزموند به دلیل خونریزی از حال می رود و همراهانش مجبور می شوند تا او را در دستگاه Animus قرار دهند. از اینجا به بعد بازی اولین سورپرایزش را پیش روی شما قرار می دهد. دزموند در نقش فردی به نام هیتم کنوی (Haytham Kenway) قرار می گیرد. هیتم در لندن شخصی را به قتل می رساند و مدالی که به همراه دارد را می دزدد.

مدالی که به نام “Those who came Before” شهرت دارد و در شهر Boston واقع شده است. بازی به سال های 1720 به بعد می رود. هیتم از لندن به آمریکایی می آید که از کلونی های مختلف تشکیل شده است. او در دورانی قرار می گیرد که این قاره جدید در حال تجربه انقلابی است که سرنوشت دنیا را تغییر می دهد. او پس از رسیدن به Boston موفق می شود تا مکانی که به دنبال آن بوده را پیدا کند. در این بین، او با گروهی از سرخ پوست ها روبرو می شود و با زنی به نام زیو (Ziio) آشنا می شود. زیو به هیتم کمک می کند تا ژنرال براداک (Braddock) را از بین ببرند. هیتم به همراه زیو به غار مرموزی بازمی گردند، اما موفق به باز کردن آن نمی شوند. پس از این اتفاقات بازی به زمان حال بازمی گردد.

دزموند شرایط روحی سختی را تجربه می کند. پدرش با او خوب رفتار نمی کند و دزموند مانند یک موش آزمایشگاهی تنها وظیفه دارد که به خاطرات اجدادش بازگردد. پس از درگیری ای که دزموند با پدرش پیدا می کند، بازی دوباره به گذشته برمی گردد. کودک سرخپوستی به نمایش درمی آید که مادرش زیو و پدرش هیتم است. قبیله این کودک توسط یکی از دوستان هیتم که چارلز لی (Charles Lee) نام داشت، به آتش کشیده می شود و مادر کودک در این حمله وحشیانه کشته می شود. بازی به سال های آینده و زمان جوانی آن کودک می رود. سرنوشت برای او ماجراهای تازه ای رقم زده است.

آن کودک که کانر (Connor) نام دارد توسط الهه مرموز این سری از بازی ها به ماجراجویی جدیدی فراخوانده می شود. کانر ناخواسته درون ماجرایی قرار می گیرد که خطرات زیای در آن هستند. او برای پیدا کردن جواب سوالاتش، راهی Boston می شود و به نزد فردی به نام آشیل (Achilles) می رود. فردی که قبول می کند تا کانر را به یک Assassin جدید تبدیل کند، به همین منظور، او باید بتواند با Templarها مبارزه کند و افراد کلیدی آن ها را از بین ببرد. افرادی که در بینشان نام هیتم کنوی هم دیده می شود. بازی با بیان این اتفاقات شروع می شود. در چند ساعت اول، بازی بیشتر سعی می کند تا شما را با شرایط جدیدی که روبرو می شوید، مواجه کند.

محیط ها و زمان بازی تغییر کرده اند و به همین دلیل نیاز به این موضوع که بازیکنان کم کم با محیط و داستان بازی ارتباط برقرار کنند، به شدت حس می شد و سازندگان نیز به خوبی توانسته اند این کار را انجام دهند. آن ها به یکباره شما را در تاریخی جدید قرار نداده اند و کنترل یک شخصیت جدید را بدون معرفی کامل او به شما نداده اند. بازی به خوبی با نمایش دادن یک پیش زمینه از اتفاقات رخ داده، شما را درگیر خودش می کند. همچنین سوال های زیادی به وجود می آورد که از بین آن ها می توان به این موضوع اشاره کرد که آیا پدر کانر واقعاً یک Templar بوده؟

از طرف دیگر بازی قصد دارد تا شخصیت دزموند نیز به یک تکامل برسد. در این شماره با آخرین حضور دزموند مواجه خواهیم بود و به همین دلیل قسمت های بسیار مهمی از نظر داستانی را با دزموند تجربه خواهید کرد. در این نسخه بیش از نسخه های قبلی با دزموند ارتباط برقرار می کنید و درباره این پسر ولگرد که اکنون قصد نجات دنیا را دارد، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. روند داستانی بسیار جالب است. همچنان اسرار زیادی در بازی وجود دارند که باید به آن ها پی ببرید. محیط های جدید و شخصیت های تازه، همواره شما را جذب خودشان می کنند.

 

برای مطالعه ی بیشتر به ادامه بروید

درباره ما
Profile Pic
پیشنهاد ما برای دانلود مجله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 114
  • بازدید کلی : 2,320