loading...
شهر بازی
Admin بازدید : 21 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

ساخت کیبردهای مخصوص، چند سالی است که در دنیای کامپیوتر پیگیری می شود و انواع و اقسام طراحی ها در این زمینه صورت گرفته اند. محصول نهایی نیز سعی می کند تا در حد امکان، نیاز یک کاربر تخصصی را برآورده سازد. Gigabyte نیز در زمینه تولید محصولات تخصصی در رسته لوازم جانبی کامپیوتر، محصولاتی با نام تجاری AIVIA را به بازار عرضه کرده است. کیبرد K8100 یکی از اولین محصولات Gigabyte در این زمینه است که دارای امکانات جالب توجهی است.

 

 

ساختار

 این کیبرد جعبه بسیار بزرگی دارد. در داخل این جعبه، علاوه بر کیبرد و بخش Arm Rest بزرگ که به آن چسبیده، دیسک نرم افزار، روکش سیلیکونی ضد آب، کلیدهای WASD اضافی (برای بازیکن هایی که با این کلیدها کشتی می گیرند و یا بازی های FPS زیاد بازی می کنند!) و یک آچار مخصوص برای جدا کردن و جایگزینی کلیدها وجود دارند. این کیبرد در 3 رنگ مشکی مات، قرمز و زرد تولید شده و چیدمان کلیدها روی آن کاملاً استاندارد است. اندازه بزرگ Arm Rest، زاویه و نحوه قرار گیری دست روی آن باعث می شود که این کیبرد یکی از نمونه های بسیار راحت در میان انواع خود باشد.

البته همین عامل نیز باعث شده تا این صفحه کلید ابعاد بزرگی پیدا کرده و بخش زیادی از میز کار شما را اشغال کند. اگر به هر دلیلی با این قسمت کیبرد مشکل دارید، می توانید پیچ های نگهدارنده آن را باز کرده و از بقیه کیبرد جدا کنید. این کیبرد دارای ساختار مکانیکی نیست، اما Gigabyte آن را طوری طراحی کرده که کلیدهای پرمصرف در بازی ها 70 گرم فشار (مانند کلیدهای WASD)، کلیدهای عمومی تر به 60 گرم فشار و کلیدهایی که ممکن است چندان به سراغشان نرویم، به 50 گرم فشار نیاز دارند. این عامل در بازی ها و در آشوب جنگ و کشتار می تواند مفید باشد، اما برای استفاده در زمان تایپ، ممکن است کمی زمان لازم باشد تا به این ساختار عادت کنید.

 

 

همچنین در زمان بازی می توانید حداکثر 20 کلید را فشار دهید و مطمئن باشید که K8100 همه 20 کلید را شناسایی خواهد کرد. در بالای کلیدهای اصلی، بخش لمسی برای کنترل حجم صدا وجود دارد که می تواند حجم صدا را به شکل بسیار دقیقی کم و زیاد کند. یک دکمه Mute نیز در سمت چپ این قسمت واقع شده که به صورت لمسی طراحی شده است. در سمت راست کیبرد، چند LED برای نمایش وضعیت حجم صدا قرار گرفته که در زمان لمس این بخش، روشن می شوند.

در همین قسمت و جلوی کیبرد نیز دکمه روشن و خاموش کردن نور پس زمینه صفحه کلید قرار گرفته است. نور پس زمینه، قرمز رنگ بوده و قابل تغییر نیست. خوشبختانه حروف در نور روز به خوبی قابل دیدن هستند و نور پس زمینه نیز توان کافی برای روشن کردن صفحه کلید را دارد. در سمت چپ نیز کلیدهای Macro و کلید مثلثی انتخاب پروفایل واقع شده اند. این کیبرد به کمک یک کابل USB که دارای روکشی پارچه ای است، به سیستم متصل می شود. در دو سمت کیبرد نیز 2 عدد USB Port قرار گرفته اند که کار اتصال حافظه های فلش یا گوشی موبایل برای شارژ کردن باتری را بسیار ساده می کنند.

 

 

نرم افزار

نرم افزار همراه این کیبرد GHOST نام دارد و محیط نسبتاً ساده ای برای اعمال تنظیمات در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید تعدادی از Macroهای از پیش آماده شده را  در 25 فضای خالی موجود قرار دهید. همان طور که اشاره شد، 5 کلید اضافی در قسمت بالای سمت چپ کیبرد و یک کلید مثلثی با نور LED قابل تغییر در همان گوشه قرار دارند. کلید مثلثی دارای 5 نوع نور قابل تغییر است که در واقع برای سوئیچ کردن بین انواع Macroهای اختصاص داده شده به کلیدهای اضافی بالای صفحه هستند. در نتیجه، از ترکیب 5 کلید Macro و 5 حالت موجود، می توان حداکثر به 25 دستور Macro دسترسی پیدا کرد. اگر هیچ از این Macroهای از پیش تعریف شده را نمی پسندید، می توانید کلید قرمز بالای نرم افزار را زده و وارد محیط طراحی Macro بشوید و بر حسب نیازی که دارید، یک کلید Macro مخصوص به خود تهیه کنید.

 

 

جمع بندی

 شاید این کیبرد همانند محصولات Logitech فاقد صفحه نمایش و ظاهر عجیب و غریب باشد، اما بدون شک K8100 جزو کیبردهای خوب و خوش دست بازار بوده و یکبار کار با آن کافی است تا هوس داشتن آن را داشته باشید. طراحی این کیبرد به شکل بسیار مناسب و با در نظر گرفتن نیاز یک بازیکن صورت گرفته و تنها عاملی که ممکن است یک بازیکن فوق حرفه ای را نا امید کند، دسترسی به تنها 5 کلید Macro در هر پروفایل است.

 

 

نویسنده: مهدی پارسایی

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
پیشنهاد ما برای دانلود مجله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 157
  • بازدید کلی : 2,363